Satul pocaitilor - 2000 de romi din Voinesti au trecut la penticostali
Satul pocaitilor - 2000 de romi din Voinesti au trecut la penticostali

Pastorul penticostal, consilierul Dumitru Acatrinei si directoarea scolii spun ca trecerea la cultul penticostalilor a redus mult infractionalitatea si alcoolismul si a contribuit la civilizarea oamenilor. "Acum, in comparatie cu 1990, cind erau si violuri, si crime, lucrurile s-au schimbat radical. Atunci, nimeni nu putea intra in sat. Era ca in tribul salbatic", spune pastorul Virgil Badarau. La Voinesti, in crisma se bea suc, in schimb oamenii fac multi copii, caci pocaitii resping contraceptia si partea buna e ca ii trimit la scoala.

Peste 2.000 de romi s-au convertit la Slobozia - Voinesti la religia penticostala. Doar aproximativ 400 sint majori. Din 1990, comunitatea s-a schimbat mult. Satenii care s-au pocait recunosc ca viata lor si obiceiurile sint altfel. E surprinzator cum romii de la Slobozia au trecut in numar mare la cultul penticostal. Asta a insemnat renuntarea la un mod de viata definitoriu pentru comunitatea roma. De exemplu, au renuntat la petreceri si dans, nepermise de biserica penticostala. La magazinul alimentar din sat, baietii de virsta insuratului, sau chiar mai mari, joaca biliard, iar pariuri mai pun din cind in cind pe un pahar de suc, de altfel singura bautura care ii acompaniaza. De la o poarta la alta, se saluta reciproc cu „Pace, frate!". Un fapt demn de apreciat este ca, in plus, isi trimit copiii la scoala in numar mare, fapt confirmat de altfel atit de directorul scolii, cit si de consilierul local rom ori de pastorul bisericii. Daca inainte de 1990, spun adultii, crimele si violurile se mai petreceau si rar se incumeta sa intre cineva in satul lor, acum sint oameni potoliti, cu frica lui Dumnezeu.

Chiar de la intrarea in sat, drumul nepietruit te atentioneaza ca este indicat sa porti niste bocanci, sau chiar cizme de cauciuc, pe ulitele laturalnice, si chiar in curtile oamenilor. Acum este mai bine, spun satenii, pentru ca la sfirsitul anului trecut s-a mai aruncat pietris. Desi acum nu se mai vad urmele sale, satenii spun ca macar pot merge pe drum. Sint oameni simpli, cu multi copii, cu o conditie materiala precara. Localitatea Slobozia aduna peste 3.000 de sateni, mare parte de etnie roma, dintre care cei mai multi, in proportie de 70-80%, sint convertiti la religia penticostala. Sint romi romanizati, nu au straie traditionale. Traiesc atit din alocatia copiilor cit si din comertul ambulant prin tara. Sint imbracati saracacios, dar sint omenosi si se respecta intre ei. Cei convertiti isi amintesc acum cit de mult i-a schimbat pocainta.
 

Sursa: adevaruldeiasi.ro

 

Comentarii 

 
+11 #1 01-03-2010 21:04
Daca treceau la primii crestini Faceau si mai bine.Religiunea curata si neintinata sa cercetezi vaduvile si orfanii si sa te pazesti neintinat de lume.LA brasov era fabrica de biciclete Tohan IAR dedesupt se faceau armamente.FIRMA NU te ajuta la nimic.Amintilnit in copilarie cind am trecut de la Baptisti la penticostali un om care D-zeu lucra cu semne si minuni.Atrecut chiar pri casa noastra fiind martor la cele intimplatr.la intrbat tata din ce cult apartine,si el a spus ca face parte de la treziti si la intrebat si el pe tata si tata ia spus ca atrecut de la baptisti la penticostali.Raspunsul corect care i-a fost dat de omul Lui D-zeu a fostATI TECUT DE LA O FIARA LA ALTA>ce-i foarte adevarat.CEA ce s-vazut am ramas doar cu numele dePINTICOSTALI.Omul acela nea spus ca D-zeu la trimis sa faca o minune i ncasa la noi,cea ce s-a dovedit dupa citeva minute Aveam osora care era cuprinsa de duhuri cadea din piceore jos.Omul lui D-zeu deodata a zis sa ne punem pe genunchi ca D-zeu isi va face lucrarea chir acumm .Cind a stigat odata la Dhul necurat in numele Lui Isus ESI afara sora mea care cazuse los S-a ridicat drept in piceore si de atunci M-am lamurit ca nu numele este ceva.TAta la inghiiat cu bani caci se vedea un om lipsit sarac, dar a refuzat cu orice pret.Atunci Ia dat o camasa pe care nu a refuzato.Avea in cap lovitura de pistol cum securitarea a incercat sa-l omoare, plin cu singe.Aplecat nu si-a spus nici numele nu mergea pe drum ci numai pe margini si nu lam mai vazut niciodata si nimeni nu a mai stiut de el.Fratilor de asa ceva este nevoie ,nu de toti pungasii care niciodata nu le mai ajunge oricit de mult le-ai da nu le ajunge.Maninca casele vaduvilor,salar ii cit de mari iar daca altii le ofera salar mai bun lasa turma si fug ori peste hotare ori in alta sinagoga.Au vile nu lucreaza nimic,slugi acasa,in casa lor nu poti calca de mindri ce sint.Unde-s oamenii Lui D-zeu.De vina sintem noi ca punem invatatori sii votam ca sa fie pe placul nostru si apoi zic ca sint unsii D-lui.IN noul testament numai bolnavii se ung iar noi inmultim numarul bolnavilor.Un singur lucru se mai poate face REFORMA s-au o prigoana care V-a lamuri toate lucrurile.Glasul martirilor striga de la D-nul incoace iar unii cistiga bani pe singele lor.TREZIRE TREZIRE.
Citat
 
 
+4 #2 bigioi claudia 23-03-2010 15:39
domnul sa i binecuvinteze pe toti fratii ce au luat aceasta decizie.multa dragoste si pece
.sa ne rugam ca si alte sate sa ia acest exemplu
amin
Citat
 
 
+1 #3 Vasile Sanda 29-03-2010 16:59
Nu-i rau!
Dup? cum un constructor pentru a zidi un zid drept nu poate f?r? o cump?n? sau dreptar, tot astfel nu se poate vorbi de credint? f?r? Biblie (Galateni 6:16 si Filipeni 3:3).

Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său în lume, ca lumea să fie mântuită prin El(Ioan 3:17), Isus Hristos este cuvantul (Ioan 1:1; 14), iar cuvantul este dreptarul tuturor lucrurilor si este Biblia, (Dreptarul învătăturilor sănătoase pe care le-ai auzit de la mine, tine-l cu credinta si dragostea care este în Hristos Isus (2 Timotei 1:13 ).
Ce vreau sa scot în evidenta este ca o religie sau biserica (oricare ar fi ea) nu poate sa dea mântuirea deoarece "Adevarul" spune: ?Mântuirea este a Dumnezeului nostru, care sade pe scaunul de domnie, si a Mielului!? (Apocalipsa 7:10)
Si Psalmi 34:18 Domnul este aproape de cei cu inima înfrîntă, si mântuieste pe cei cu duhul zdrobit.
Citat
 
 
+1 #4 Vasile Sanda 29-03-2010 17:06
[quote name="Vasile Sanda"]Nu-i rau!
Dupa cum un constructor pentru a zidi un zid drept nu poate fara o cumpana sau dreptar, tot astfel nu se poate vorbi de credinta fara Biblie (Galateni 6:16 si Filipeni 3:3).

Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său în lume, ca lumea să fie mântuită prin El(Ioan 3:17), Isus Hristos este cuvantul (Ioan 1:1; 14), iar cuvantul este dreptarul tuturor lucrurilor si este Biblia, (Dreptarul învătăturilor sănătoase pe care le-ai auzit de la mine, tine-l cu credinta si dragostea care este în Hristos Isus (2 Timotei 1:13 ).
Ce vreau sa scot în evidenta este ca o religie sau biserica (oricare ar fi ea) nu poate sa dea mântuirea deoarece "Adevarul" spune: ?Mântuirea este a Dumnezeului nostru, care sade pe scaunul de domnie, si a Mielului!? (Apocalipsa 7:10)
Si Psalmi 34:18 Domnul este aproape de cei cu inima înfrîntă, si mântuieste pe cei cu duhul zdrobit.[http://sites.google.com/site/crestinadevarat /crestinul-adevarat]
Citat
 
 
-9 #5 vasy2010 09-04-2010 13:32
pacat k nu mai traieste antonescu!!!pri etenii stiu de ce!ps:traiasca 'garda de fier"
Citat
 
 
-9 #6 vasy2010 09-04-2010 13:35
am uitat:NISTE TIGANI
Citat
 
 
+5 #7 Palosi Marton 30-05-2010 17:11
Dumnezeu a ales lucrurile slabe si de jos ca sa faca de rusine pe cele tari. Prin pocainta tiganilor se fac de rusine toti romanii care se declara crestini dar sunt rataciti cu religia lor cu tot, mostenita din mosi stramosi.
Citat
 
 
+6 #8 iosif 02-06-2010 21:17
domnul sa fie laudat pentru tot nu conteaza ce natie esti conteaza unde te andrepti nu conteaza ce spun oameni conteaza ce spune Domnul despre noi .Domnul sa ne ajute pe toti sa ajungem an cer .vrem si asteptam sa faca alti dar noi ? ai mila Doamne .
Citat
 
 
-6 #9 editheraven 22-06-2010 14:31
s'au convertit pt a se pocai? pai inainte erau musulmani sau ce?
Citat
 
 
+4 #10 Palosi Marton 27-06-2010 15:53
@editheraven,
inainte erau ortodocsi, dar se indreptau catre pierzare cu pasi siguri, pentru ca nu cunosteau adevarul, asemenea tuturor ortodocsilor care-L cauta pe Dumnezeu in icoane, cruci si moa?te.
Citat
 
 
+2 #11 editheraven 27-06-2010 15:58
Cunosc foarte multi ortodocsi pocaiti.
Citat
 
 
+3 #12 Palosi Marton 27-06-2010 17:34
Eu nu cunosc nici unul. Daca un ortodox se pocaieste, inseamna ca a descoperit adevarul lui Dumnezeu si nu mai poate sa ramana asa cum este, adica traind o viata in contradictie cu Cuvantul lui Dumnezeu si deci, nu mai poate sa ramana ortodox. Religia ortodoxa impune prin doctrina sa practici care nu sunt placute lui Dumnezeu, printre care venerarea Maicii Domnului, inchinarea la chipuri cioplite, inchinarea la sfinti, sarutarea moastelor, iertarea pacatelor de catre preot,si multe altele.
Citeste Biblia si vei descoperi si tu care este voia lui Dumnezeu cu privire la viata ta, dupa care vei putea sa alegi singura care religie este corecta.
Citat
 
 
+2 #13 editheraven 27-06-2010 20:19
daca mi'as fi lasat mantuirea in mana unei relgii si nu in mana lui Isus as fi ajuns tare rau. poti fi neindobitocit cu moaste sfinti si tot felul si fiind ortodox. eu cunosc multi intorsi la DOmnul in cadrul religiei ortodoxe.
Citat
 
 
+1 #14 rodica coz 19-02-2011 08:11
lumina vine crescand.daca acesti oameni vor in adevar sa se asemene cu DUMNEZEU,vor iubi caracterul SAU.Caracterul TATALUI sunt cele 10 porunci.Intre ele exista si porunca a 4.Ea spune asa:Aduti aminte de ziua de odihna(sambata) sa o sfintesti.sase zile sa lucrezi si sa faci tot lucrul tau.dar ziua a7a este ziua de odihna inchinata DOMNULUI DUMNEZEULUI TAU:Sa nu faci nici o lucrare in ea,nici tu,nimeni din casa ta.Caci in 6 zile a facut DOMNUL cerul,pamantul si izvoarele apelor.Dar in ziua a7a S-A odihnit:de aceea a binecuvantat DOMNUL ziua de odihna si a sfintit-o.Marea batalie se da intre DUMNEZEU si satana,intre zua inchinata DOMNULUI si ziua inchinata inchinatorilor fiarei(satanei sau zileu soareli).Eu personal cred ca o persoana sincera in cautarea adevarului,nu va umbla bajbaind in intuneric pentru ca insusi DOMNUL LUMINII il va lumina. Nu este sanatos din partea noastra sa facem certuri si partide ci sa ne plecam cu smerenie in rugaciune pt a cauta raspuns la intrbarile noastre.
Citat
 
 
0 #15 Dumy 09-07-2011 21:21
rodica coz. Aveti mare dreptate..De ce se duc rromii la penticostali..Nimeni nu-i intreaba ce mananca ..Nimeni nu-i intreaba ce bea.. Nimeni nu-i intreaba in ce ZI te inchini..Biserica aceasta are succes pt.ca faci ce vrei..Cand le spui de LEGE ..iti spun ca esti evreu ?sau adventist.. Lume multa la penticostali..Biserica Adevarata dupa Biblie o gasiti in Apoc 14 , 12..
Citat
 
 
+2 #16 Gigel 31-07-2011 22:50
rodica coz si Dumy ,ati dat cu "bata in balta " .
Romani 14:2
Unul crede c? poate s? m?nânce de toate; pe când altul, care este slab, nu m?nânc? decât verde?uri.
Cine m?nânc? s? nu dispre?uiasc? pe cine nu m?nânc?; ?i cine nu m?nânc? s? nu judece pe cine m?nânc?, fiindc? Dumnezeu l-a primit.
Cine e?ti tu, care judeci pe robul altuia? Dac? st? în picioare sau cade, este treaba st?pânului s?u; totu?i va sta în picioare, c?ci Domnul are putere s?-l înt?reasc? pentru ca s? stea.
Unul socote?te o zi mai presus decât alta; pentru altul, toate zilele sunt la fel. Fiecare s? fie deplin încredin?at în mintea lui.
Oamenii acestia au vietile schimbate ,pe voi nu va intereseaza decat sabatul si alimentatia .
Citat
 
 
-1 #17 rodica coz 31-07-2011 23:55
Cu legea lui DUMNEZEU nu ne jucam,pentru ca este caracterul LUI.In ezechiel 20.12ne vorbeste despre un semn.In APOC14cu9.12vorbeste destul de clar ca cele 10 porunci sunt pentru salvarea noastra.Ziua de duminica este o institutie PAPALA.versetul ce vrei sa-l explici nu are de a face intre carnea de animale necurate,pentru ca ceea ce a numit DUMNEZEU necurat,asa va ramane.Porunca a 4 il declara pe DUMNEZEU creatorul universului intreg si Creatorul tau personal sipt fiintele creeate el a lasat a7a zi ca zi de odihna,o zi speciala.NU poti sti de esti murdar sau curat decat daca te vei privi in oglinda legii LUI,si privind la ISUS la sangele SI JERTFA SA ,PRIN CREDINTA IN HARUL SAU credem ca vom fi iertati si mantuiti.Daca esti un barbat onest vei sti ca a fura e pacat ptk legea o spune,de parinti sigur ii respecti pana la ultima suflare,de idoli ti-este scarba adori pe UNICUL DOMN DAR,cand vine vorba sa respecti ziua de odihna ce INSASI DOMNULa binecuvantato,c auti scuze?
Citat
 
 
+2 #18 Gigel 11-08-2011 09:38
Draga Rodica ,cum explici tu acel verset care spune:"Cine esti tu ,care judeci pe robul altuia?".Ce intelegi tu din versetele din Romani postate de mine?
Hai totusi sa avem un dialog al unor oameni care cauta:"Calea ,Adevarul si Viata ",sa nu avem un dialog al surzilor tu postezi niste versete si eu altele dar nu raspundem la ceea ce a scris celalalt .
Da ,in Ezechiel 20:12 spune clar ca ecele semne sunt intre Dumnezeu si poporul Evreu ,eu cred ca legamantul intre Dumnezeu si poporul evreu a ramas in picioare si este diferit de legamantul dintre Dumnezeu prin Domnul Isus Hristos si noi neamurile .Tu spui ca ceea ce a numit Dumnezu necurat ,ramane necurat dar Dumnezeu i-a spus lui Petru si tie iti spune daca vrei sa intelegi:"Ce a curatit Dumnezeu sa nu numesti necurat".
Citat
 
 
+2 #19 Gigel 11-08-2011 09:39
Domnul ne spune ca noi avem o alta oglinda :
"2 Corinteni 3:18
Noi to?i privim cu fa?a descoperit?, ca într-o oglind?, slava Domnului, ?i suntem schimba?i în acela?i chip al Lui, din slav? în slav?, prin Duhul Domnului."

Eu cred ca Legea si-a avut rolul ei insemnat dar de ce nu mergi mai departe ?
Pentru ca tot vorbesti de odihna ,tu ai odihna launtrica ,ai pace cu Domnul ,poti sa-i multumesti pentru tot ?
Domnul sa te binecuvanteze .
4367v
Citat
 
 
-2 #20 rodica coz 07-11-2011 16:52
Buna Gigel!Dami un singur verset biblic in care sa-mi confirme ca legea lui D-ZEU s-a schimbat.incepand cu primii nostri parinti sabatul a fost pazit,toti patriarhii,DOMN UL insasi,apostoli i la fel si mai mult,pe NOUL PAMANT spune isaia 66:23 ca vom continuain a sfinti ziua de sambata in cinstea CREEATORULUI.sabatul,nu este o institutie iudaica ci edenica geneza 2:2si3.D-ZEU a binecuvantat ziua a7a si a sfintit-o.Satana si el la randul lui a cerut omenirii ca sa-l onoreze pe el,respectand ziua intai a saptamanii.Cerceteaza aceste adevaruri cu rugaciuni sincere si DOMNUL iti va raspunde.m-ai intrebat daca am pace.da,am pace in DOMNUL.Ma culc cu gandul la EL si la fel ma trzesc.DOMNUL CU TINE SI FAM TAÇ
Citat
 
 
+1 #21 Gigel 07-12-2011 18:15
Buna Rodica .Este mult timp de cand cand n-am mai raspuns si nici nu stiu daca vei ma "trece " pe aici ,dar totusi raspund .Legea lui Dumnezeu este sfanta si dreapta si cred ca in esenta ea nu s-a schimbat ,dar unele aspecte exterioare ale Legii s-au schimbat ,de exemplu :la inceput oamenii nu mancau decat verdeturi ,dupa aceea El a permis si carne ,datorita impietririi inimi oamenilor El a permis si divortul si poligamia ,dar Dumnezeu nu doreste nici divortul si nici poligamia .
Nu cred ca Isaia 66 se refera la Noul Pamant deoarece vorbeste de acea sarbatoare "Luna Noua " si deasemenea nu cred ca pe Noul Pamant vom vedea trupurile moarte ale celor care s-au razvratit impotriva lui Dumnezeu .Deasemenea in 66:19 se vorbeste de o "evanghelizare" pe care ar fi trebuit sa o faca evreii la neamuri ,este "evanghelizare " pe Noul Pamanat ?
Nu ,Legea lui Dumnezeu data prin Moise nu s-a schimbat dar eu nu sunt sub acea Lege ci sunt sub Legea Domnului Isus Hristos.
Citat
 
 
+1 #22 Gigel 07-12-2011 18:20
Cred ca in Eden Sabatul a fost respectat dar dupa "caderea in pacat " nu avem nici o dovada ca Sabatul a mai fost tinut pana la darea Legii pe muntele Sinai ,Exodul 31:13 spune ca Sabatul este un semn intre Dumnezeu si evrei deci o institutie iudaica .
Daca crestinii au ales sa tina ca zi de odihna Dumninica o fac pentru ca in ziua intaia a saptamanii a inviat Domnul Isus Hristos si noi de acea Inviere am avut nevoie.
Domnul sa te ajute sa intelegi adevarul ,Cine tine o zi pentru Domnul o tine ,tine n-o tine tot pentru Domnul n-o tine ,deci nu judeca ca sa nu fii judecata .
Citat
 
 
+1 #23 Mihai 16-12-2011 20:40
Slavä Domnului cä se mai pocäiesc si astäzi oameni in Rominia. Este foarte clar Cuvintul lui Dumnezeu,mintui rea o primim prin credinta in jertfa DOMNULUI Isus,nicidecum prin fapte.Legea lui Moise a tinut pinä la IOAN.De atunci incolo impärätia cerurilor se ia cu nävala,si cine dä nävalä pune mina pe ea.Nu este de-ajuns doar o zi pe säptäminä sä ne inchinäm,simbät a sau duminica,ci Domnul asteaptä de la noi in fiecare zi din säptäminä sä ne apropiem de EL si sä-I Slujim prin Harul Säu
Citat
 
 
-1 #24 RODICA COZ 08-01-2012 22:48
Dumnezeu insusi a binecuvantat a sfintitsi S-A odihnit in ziua a7a .EL prin FIUL SAU a continuat sa ne arate ca insasi DOMNUL sabatului a sfintit ceea ce de la inceput a fost sfintit.Apostolii la fel.nimeni nu va putea sa desfiinteze legea celor zece porunci.Toti sunt de acord ca 9 din cele zece porunci TREBUIE pastrate,dar cand vine vorba de ce-a de a4a porunca,nu mai sunt de acord.Domnul a sfintit ziua a7a.lumea a ales sa tina prima zi a saptamanii,exac t ca paganii.Domnul nu ne-a poruncit sa serbam ziua invierii.Domnul a fost rastignit vineri,sambata s-a odihnit dupa lege iar dum a inviat.
Citat
 
 
0 #25 dorin 26-01-2012 00:44
buna rodica.daca legea a fost buna, de ce a fost nevoie de jertfa Domnului ISUS ,oare tu esti mantuita prin lege? sau prin jertfa DomnuluiISUS? Domnul ISUS spune in marcu 16 cu16 ;mergeti in toata lumea si propovaduiti evanghelia la ori ce faptura cine va crede si se va boteza va fi mintuit si cine nu va crede va fi osandit
Citat
 

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează

< Precedent   Urmator >

Reclama

Poezii

wallpaperwallpaperwallpaperwallpaperwallpaperwallpaperwallpaperwallpaperwallpaper

Poezii

Ca o culoare - C. Dorobantu
Ce construiesti?! - C. Dorobantu
de tronare - R. Bucoiu
Nesabuinta - D.T. Vasut
Calcaiul Adevarului - D.T. Vasut
Si Te stiu - I. Coman
De ce sa mor? - I. Pirosca
De nu strigai - I. Pirosca
Muzica

Aleluia - Vitamina C
Ajutor si scut - Cristian Cazacu
 Azi ma inalt spre Tine - Cristi Ungur
 Dumnezeu minunat - Vitamina C
Fiul voii Tale - Andra & Fusion Music
 Mai aproape  - kL   
 Prin foc  - Cristian Cazacu
 Si tac - Andra & Fusion Music
 Te voi lauda - Vitamina C
 Vreau sa Te vad  - Vitamina C
      Colaboratori

     
     
     
      Flacara inchinarii